Školní poradenské pracoviště
Statut školního poradenského pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) při své činnosti vychází zejména z ustanovení Vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. Slouží k poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogické pracovníky, pomáhá řešit vzniklé problémy v oblasti výchovné, vzdělávací i sociální.
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
1. Organizační struktura
Vedoucí školního poradenského pracoviště:
Členové školního poradenského pracoviště:
Výchovný poradce, školní speciální pedagog: Mgr. Lenka Wildmannová
Kontakt: lenka.wildmannova@zskrasnepole.cz
Konzultační hodiny: Úterý 13:30–14:30, dle předchozí domluvy
Školní metodik prevence: Mgr. Miroslav Šebestík
Kontakt: miroslav.sebestik@zskrasnepole.cz
Konzultační hodiny: Úterý 14:00–15:00, dle předchozí domluvy
2. Hlavní cíle
Činnosti školního poradenského pracoviště přispívají zejména k:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
- prevenci školní neúspěšnosti,
- kariérovému poradenství spojujícímu vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
- podpoře vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
- průběžné a dlouhodobé péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi,
- vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,
- včasné intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
- metodické podpoře učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.
3. Pracovní náplně členů poradenského pracoviště
Výchovný poradce
- koordinuje péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně žáků nadaných
- poskytuje kariérové poradenství
- řeší výchovné problémy
Metodik prevence
- realizuje a koordinuje aktivity zaměřené na prevenci záškoláctví, závislostí, šikany a dalších rizikových jevů
Školní speciální pedagog
- vykonává činnosti zaměřené na vyhledávání a odbornou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami